DigitalOcean is having issues with block storage, Keeping is down as a result
Incident Report for Keeping
Resolved
🇬🇧 This incident has been resolved. Good night 😴.

🇳🇱 Dit incident is opgelost. Welterusten 😴.
Posted Oct 01, 2019 - 03:00 CEST
Monitoring
🇬🇧 DigitalOcean has implemented a fix for the block storage issue. The operation of keeping.nl is now back to normal. The new database server was provisioned by us and was standing by, but since DigitalOcean has solved the issue we decided not to switch database servers. We are monitoring the situation to see if the issue could reemerge.

🇳🇱 DigitalOcean heeft een oplossing voor het probleem van blockopslag geïmplementeerd. De werking van keeping.nl is nu weer normaal. De nieuwe databaseserver is door ons ingericht en stond paraat, maar omdat DigitalOcean het probleem heeft opgelost hebben we besloten niet naar de nieuwe databaseserver te wisselen. We blijven de situatie in de gaten houden.
Posted Oct 01, 2019 - 01:25 CEST
Identified
🇬🇧 Our hosting provider is having issues with block storage. This caused our database have slow access to data. This in turn has caused keeping.nl to be inaccessible. More info: https://status.digitalocean.com/incidents/g76kgjxqrzxs

We are mitigating the issue. We started provisioning a new database server in another region. DigitalOcean is also hard at work to fix the block storage issue. If DigitalOcean has not solved the block storage issue in time, we will switch over to a new database server.

🇳🇱 Onze hostingprovider heeft problemen met blockopslag. Dit zorgt ervoor dat onze database langzaam toegang heeft tot gegevens. Dit heeft op zijn beurt ervoor gezorgd dat keeping.nl niet toegankelijk is. Meer info: https://status.digitalocean.com/incidents/g76kgjxqrzxs

We zijn bezig met het verminderen van het probleem. We zijn begonnen met het inrichten van een nieuwe databaseserver in een andere regio. DigitalOcean is ook hard aan het werk om het probleem van de blockopslag op te lossen. Als DigitalOcean het probleem van de blokopslag niet op tijd heeft opgelost, schakelen we over naar een nieuwe databaseserver.
Posted Sep 30, 2019 - 11:00 CEST
This incident affected: keeping.nl.